klachten afhandeling

Uiteraard zorgen we bij BMXprotect.nl ervoor dat je veilig en met plezier winkelt. Wij doen er ook alles aan om u via onze website zo goed mogelijk te informeren over de artikelen. 

– Klachten afhandeling

Indien er onverhoopt iets fout is gegaan (bijvoorbeeld bij de verzending) met je bestelling of hebben wij een verkeerd artikel geleverd? Laat dit ons weten per telefoon (maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 15.00 uur, +31 (0)6 – 199 55 422 (of nog liever met foto’s via WhatsApp), per e-mail (info@bmxprotect.nl).

Na ontvangst van je klacht ontvang je een bevestiging. Dan zullen wij er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te herstellen en/of op te lossen. Wij hanteren een reactieperiode van maximaal 3 werkdagen. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
In de meeste gevallen zullen we vragen om de artikelen te retourneren, zodat we de klacht verder kunnen onderzoeken. Je kunt de artikelen dan gratis retourneren door middel van een QR-code dat wij je mailen of appen. Met de artikelen in de originele verpakking/doos die retour moeten ga je naar een DHL Parcelshop en laat daar de QR-code zien. Na ontvangst beoordelen we de klacht en laten we je zsm weten of deze gegrond is of niet.
Op maat gemaakte artikelen die correct gemaakt zijn volgens de drukproef en de klacht dus ongegrond is, zijn helaas uitgesloten van het retour-/herroepingsrecht.

– Herroepingsrecht

Nadat je het bestelde product heeft ontvangen, heb je de bevoegdheid om binnen 14 werkdagen na ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met BMXprotect.nl te ontbinden. Hiervoor hoef je geen reden op te geven. U kunt alleen van dit herroepingsrecht gebruik maken indien de producten compleet, onbeschadigd, ongebruikt zijn en indien mogelijk in de originele verpakking worden geretourneerd. Indien je de overeenkomst wenst te ontbinden, dien je dit schriftelijk per e-mail (info@bmxprotect.nl) of via ons retourformulier aan BMXprotect.nl te melden. Je dient het product op eigen kosten – na overleg met BMXprotect – te sturen naar een door ons vastgesteld retouradres. Op verzoek kunnen we je ook een QR-code sturen om bestelling te retourneren. Met de artikelen in de originele verpakking/doos die retour moeten ga je naar een DHL Parcelshop en laat daar de QR-code zien. De retourkosten worden na ontvangst van je artikelen verrekend met het te retourneren bedrag.

De retourkosten zijn € 5,95 voor adressen binnen Nederland en € 9,95 voor adressen vanuit België per zending. Komt jouw retour van buiten Nederland of België? Informeer dan naar de retourkosten voordat je een bestelling plaatst of voordat je de retour aankondigt.

Bij een eventuele vooruitbetaling van je (deel)bestelling, crediteren wij de waarde van de artikelen/bestelling binnen 14 dagen op uw rekening. BMXprotect behoudt zich het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is gebruikt of door schuld van de klant (anders dan die van BMXprotect of de leverancier van het product) is beschadigd.

BMXprotect vergoedt alle betalingen van de consument, exclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument haar de herroeping meldt. Tenzij BMXprotect aanbiedt het product zelf af te halen, mag zij wachten met terugbetalen tot zij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. BMXprotect gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Op maat gemaakte/gepersonaliseerde artikelen – zoals nummerbordstickers en sideplates met je eigen naam en/of logo zijn uitgesloten van het retour-/herroepingsrecht.